Witaj, Wyloguj się
Zamknij
Sklep lionfitness

29.11.2012

Kup krokomierz

Dla wielu ludzi marsz jest najprostszym i najtańszym sposobem na prowadzenie aktywnego trybu życia. Skorzystanie z krokomierza może tę aktywność urozmaicić i dodatkowo wzmocnić motywację do tego, by maszerować regularnie.

Korzystanie z krokomierza to prosty sposób na kontrolowanie swojej aktywności. Urządzenie to zlicza wszystkie wykonane kroki. Można zatem sprawdzić, ile kroków wykonuje się podczas spaceru albo przez cały dzień. Dzięki temu łatwiej motywować się do pokonywania pieszo większych dystansów albo do spacerowania częściej.

Istnieje wiele typów korokomierzy. Najprostsze podają tylko liczbę wykonanych kroków, te bardziej skomplikowane obliczają pokonany dystans i liczbę spalonych kalorii. Warto jednak pamiętać, że obliczenia te są szacunkowe, a jedynie liczba postawionych kroków jest podawana w miarę dokładnie.
Cena krokomierza waha się od 40 do 200 złotych i zależy od tego, ile funkcji obsługuje urządzenie. Zakupu można dokonać niemal w każdym sklepie sportowym lub turystycznym. Wybierając model dla siebie, postaw na solidną obuwdowę, która sugeruje wysoką trwałość urządzenia, oraz na czytelny wyświetlacz. Urządzenie musi być wyposażone w pasek zakładany na nadgarstek lub w specjalny klips, który pozwoli je umocować na pasku do spodni.

Gdy dokonasz zakupu przetestuj, w którym miejscu najlepiej umieścić rządzenie, aby dokładnie zliczało kroki. Dokładność sprawdzaj na podstawie wykonanych 50 kroków. Jeśli krokomierz myli się więcej niż 3-5 kroków, spróbuj umieścić go gdzie indziej. Zwykle najlepiej działają urządzenia przymocowane do paska od spodni, zawieszone nad biodrem i ustawione zgodnie z instrukcją (na „leżąco" urządzenie nie działa).
Jeżeli masz krokomierz mierzący dystans, powinieneś go „skalibrować", podając mu długość jednego kroku. Możesz ją zmierzyć, idąc swobodnie po suchym podłożu w mokrych butach. Zmierz odległość od odcisku pięty lewego buta do odcisku pięty prawego buta i tę wrtość wpisz do krokomierza.

Ile chodzić?
Eksperci twierdzą, że dla zdrowia wystarczy 2,5 godziny ruchu tygodniowo podzielone na krótsze, dzienne dawki. Mając krokomierz, nie musisz spoglądać na zegarek. Wystarczy stawiać 10 000 kroków dziennie, wliczając w to wędrówkę po mieszkaniu, na przystanek, itp. Wiele osób, po pierwszym skorzystaniu z krokomierza jest zaszokowanych, jak mało dziennie chodzą – zwykle mylą się aż o 2000 kroków!

Urządzenie zliczające kroki może motywować do tego, by chodzić więcej. Wystarczy pamiętać, aby codziennie rano wziąć je ze sobą, a wieczorem sprawdzić osiągnięty rezultat. Oto kilka rad, jak wykorzystać krokomierz do prowadzenia aktywnego trybu życia.
1. Sprawdź, na czym stoisz
W pierwszym tygodniu korzystania z krokomierza, żyj tak, jak dotąd. Spisuj liczbę kroków i podsumuj ja na koniec tygodnia. To będzie twoja „linia startu".
2. Przemyśl sprawę
Zastanów się, w jaki sposób możesz sprawić, że wskazania krokomierza będą bardziej imponujące. W które dni tygodnia możesz więcej chodzić? Przy jakiej okazji uda ci się postawić więcej kroków?
3. Zrób plan
Postaw sobie cel na kolejny tydzień, np.: każdego dnia zrobię 300-500 kroków więcej. Stopniowo zwiększaj liczbę kroków tak, by była większa od wyjściowej o 2000. W praktyce oznacza to ok. 1,5 km  lub 20 minut spaceru. „Zdobywaj" dodatkowe kroki w prosty sposób: parkuj dalej od sklepu, wysiadaj przystanek wcześniej, korzystaj ze schodów zamiast z windy, idź do pobliskiego marketu zamiast jechać tam samochodem.
4. Trzymaj poziom
Każdego tygodnia sprawdzaj, ile robisz kroków i czy nie zaczynasz się rozleniwiać. Porównuj wyniki z kolejnych tygodni i analizuj, co wpływa na lepszy i gorszy wynik. Staraj się stawiać minimum 10 000 kroków każdego dnia.

Zdjęcie przedstawia krokomierz Cielo PedoBasic, dostępny w cenie 42,90 zł na: mmo.pl

« fitness
0 komentarzy
Regionalny Program Operacyjny

Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Facebook
Google+