505 osób online (328 desktop_mac) (177 stay_primary_portrait)

Joga pomaga dzieciom w koncentracji

27.04.2012

Joga pomaga dzieciom w koncentracji

Joga – dla jednych biznes wart miliony, dla innych sposób na rozwój ciała i duszy. Okazuje się, że joga to także sposób na urozmaicenie zajęć wychowania fizycznego w szkołach i na pomoc dzieciom.

Droga jogi ze studio jogi do szkolnej sali gimnastycznej zaczęła się w 2002 roku, gdy Tara Gruber, nauczycielka szkoły podstawowej w Colorado, wykorzystała w zajęciach fizycznych z dziećmi uproszczone ćwiczenia jogi. Aby zapobiec protestom rodziców i organizacji chrześcijańskich, pozbawiła ćwiczenia jogi wszelkich elementów, które można by uznać za religijne, czy duchowe. Swój program nazwała „bunny breathing" czyli oddychanie króliczka.

W 2003 r. specjaliści z California State University w Los Angeles przeprowadzili badania, które dowiodły, że dzieci ćwiczące według metody tary Gruber uzyskiwały lepsze oceny, lepiej się zachowywały i były sprawniejsze fizycznie niż dzieci, które nie brały udziału w zajęciach jogi.

Obecnie metoda Tary Gruber jest stosowana w ponad 100 szkołach w USA. Dzieci chodzące na zajęcia stwarzają mniej problemów wychowawczych i potrafią się lepiej koncentrować.

Może warto podsunąć polskim nauczycielom WF, aby poszerzali swoją wiedzę i wprowadzali do swoich lekcji elementy jogi?

« joga

0 komentarzy

Regionalny Program Operacyjny

Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego