305 osób online (198 desktop_mac) (107 stay_primary_portrait)

Jak zachować zdrowie i spokój w Święta - czyli jak nie dać się zwariować będąc na diecie

21.12.2018

Jak zachować zdrowie i spokój w Święta - czyli jak nie dać się zwariować będąc na diecie

Zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia! Szczęśliwego Nowego Roku! Te słowa najczęściej słyszymy kilka dni przed Świętami. Pospolite lecz trafne, bo właśnie tak powinniśmy się czuć w tym czasie - zdrowi i spokojni. I tu ważna informacja dla osób na diecie. Nad zdrowiemi wymarzoną sylwetką pracujemy cały rok.Trzy dni odstępstw od dietetycznego menu nie zrujnuje waszych całorocznych starań.

Jedząc porcję smażonych pierogów, czy karpia w panierce nie łamiecie zasad zdrowego stylu życia.Te potrawy wprawdzie nie są korzystne dla organizmu, jednak nie tylko o ciało należy dbać chcąc żyć zdrowo. Zdrowie psychiczneo którym niestety często i łatwo jest zapomnieć w pogoni za fit sylwetką, jest równie istotne.

Czy w takim razie w Święta można jeść bez ograniczeń?

Zdecydowanie nie. Najlepiej jest umówić się samemu ze sobą na to co zjemy i w jakiej ilości. Nie jedzcie nic na siłę - "bo wszystkiego trzeba spróbować". Smaki potraw świątecznych każdemu są znane i każdy ma swoje ulubione dania. Sięgajcie po to co lubicie, nie zważając na kaloryczność danego smakołyku. Jednak zachowajcie umiar w ilości spożywanych potraw. Postarajcie się nie szkodzić swojemu żołądkowi rozciągając go nadmiernie.  Niestrawność nie jest tym czego potrzebujecie w tym magicznym czasie.

Świąteczne rady od dietetyka

1. Jedz co lubisz i chcesz, pamiętaj jednak, że żołądek ma ograniczona pojemność!

2. Zmień niektóre składniki na te mniej kaloryczne.

Wymieszaj majonez pół na pół z jogurtem, smakuje tak samo jak zwykły majonez a ma mniej tłuszczu.

-  Cukier zastąp ksylitolem.

-  Spróbuj kompotu ale pij głównie wodę!

-  .... tu miejsce na twoją propozycję :)

3. Zastosuj kilka fit trików.

-  Pierogi i rybę po zdjęciu z patelni najpierw połóż na papierowym ręczniku, dopiero potem serwuj na talerze. Papier wchłonie nadmiar oleju.

-  Nie podjadaj podczas rozmowy. Nie myl z „nie mów” podczas jedzenia ;)

Święta to czas dla rodziny, zacieśnianie więzi i poprawę relacji. Często podczas konwersacji sięgamy po kawałek ciasta, a jedząc i rozmawiając jednocześnie tracimy kontrolę nad ilością przyjmowanego pożywienia. Rozproszony umysł może nie zarejestrować kawałka makowca czy kilku dodatkowych pierogów ;) Dlatego należy zachować uważność podczas nakładania potraw na talerz, rozkoszować się smakiem icieszyć z czasu poświęcanego najbliższym.

-  Po posiłku namów rodzinę na wspólny spacer, łyżwy a może lepienie bałwana. Każda aktywność fizyczna będzie wskazana. Oprócz spalenia kalorii, ruch spowoduje lepszą pracę jelit i od razu poczujesz się lżej. Taka przerwa od stołu wypełniona ruchem wyzwoli endorfiny, które pozwolą na szczęśliwe wejście w Nowy Rok :)

Mam nadzieję, że ten tekst chociaż odrobinę pomoże wam w cieszeniu się szczególnym czasem jakim są Święta Bożego Narodzenia. Zdrowia i spokoju umysłu, wytchnienia i chwili dla siebie, tego Wam życzy cały zespół Lionfitness.

« dieta

0 komentarzy

Regionalny Program Operacyjny

Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego