Dzieci powinny być szczupłe
02.02.2015
Naukowcy z University of Missouri odkryli, że otyłość u dzieci niekorzystnie wpływa na ich samopoczucie, kontakty z rówieśnikami i naukę matematyki.
Badania przeprowadzono na 6250 dzieciach, których losy śledzono od początku edukacji przedszkolnej po V klasę szkoły podstawowej. Na przestrzeni tego czasu pięć razy proszono rodziców o dostarczenie naukowcom informacji o dzieciach i rodzinie, opiekunowie i nauczyciele oceniali umiejętności dzieci w zakresie zdolności interpersonalnych, emocji, a naukowcy ważyli i mierzyli uczestniczące w badaniu dzieci. Dzieci poddawano też testom wiedzy i umiejętności.
Gdy porównano dzieci, które nigdy nie były otyłe z tymi, które otyłe były od początku badania aż po V klasę stwierdzono, że dzieci otyłe wykazywały znacząco niższe umiejętności matematyczne. Chłopcy, którzy w czasie badania nabawili się otyłości dopiero w III-IV klasie, nie odbiegali pod względem zdolności matematycznych od chłopców szczupłych. Dziewczynki, które tyły dopiero w szkole podstawowej wykazywały czasowy spadek umiejętności matematycznych.
Wszystkie dzieci, zarówno chłopcy i dziewczynki, które były otyłe od wieku przedszkolnego były smutniejsze od swoich szczuplejszych rówieśników, miały problemy z nawiązywaniem z nimi kontaktu i czuły się samotne.
Wnioski: otyłość, która dotyka dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym negatywnie wpływa na ich kontakty z rówieśnikami, samopoczucie i naukę.
Dbajmy o prawidłowe żywienie dzieci już od ich najmłodszych lat. Niech nasze pociechy mają najlepszy z możliwych start w życie, niech nawiązują udane relacje z rówieśnikami i uczą się bez problemów. To, czy tak będzie zależy od nas.